Актуально


В Кіровоградській єпархії відбудеться цикл духовно-просвітницьких лекцій «Великий піст – час роздумів про головне»


ЦВІТ ДУХОВНОЇ ВЕСНИ

 

 

 

Радіоефір 3 від 16 березня 2019 р.

Торжество Православ'я - минуле. сьогодення та майбутнє. Історія започаткування цього свята. Стан Православ'я в сучасності, його торжество, яке відбувається кожного дня і в кожному серці православного християнина. Вічна перемога Православної віри над духовними та фізичними ворогами. Гість програми - клірик Ставропігійного храму, бакалавр богослов'я Свящ. Андрій Савельєв.

 

Цикл проповідей про Великий піст під назвою «Цвіт Духовної весни», який транслюється на Олександрійському міському радіомовленні ознайомить слухачів із найважливішими темами для роздумів, які потрібно піднімати у дні Святої Чотиридесятниці.


СВІТЛО ПРАВОСЛАВ’Я 

 

 

Випуск 20 від 10 лютого 2019 року
"Поняття "Томосу" в історичному контексті буття Православної Церкви"

 

У випусках докладно розглядаються теми і питання, що відносяться до розділу християнського богослов’я, в якому вивчаються і доводяться основні істини християнської віри. В класичній богословській системі цей розділ називається основне богослов’я або апологетика. 

Програма транслюється щонеділі на телеканалі TTV. 


"СВЯЩЕННА МОВА МОЛИТВИ"

 

 

Випуск 36-й від 17.03.19.

 

Цикл бесід під назвою «Священна мова молитви» ознайомить глядачів з появою та розвитком церковнослов’янської мови, а також допоможе краще зрозуміти Священне Писання та православне богослужіння. Програма стане корисною для всіх, хто бажає розкрити для себе усю глибину та красу церковнослов’янської мови як живої мови Божественної літургії і молитви усіх слов’ян, що сповідують Православ’я.

Програма транслюється щонеділі на телеканалі TTV.

 



 

Телепередача

 

"Глас православный"   

 

 АРХИВ ПРОГРАММ 

 


Фильм к юбилею епархии

 

"Кировоградская епархия УПЦ. 70 лет"

 

 

 


 

 

Дитяча телевізійна програма

 

 

«НЕДіЛЬНА ШКоЛА»

 

 

 

Випуск від 4 червня 2017 року 

9 квітня 2017 р. вперше побачила світ дитяча телевізійна програма «НЕДіЛЬНА ШКоЛА». Передача виходить з благословення Високопреосвященішого архієпископа Іоасафа та підготовлена зусиллями адміністрації та вихованців Свято-Успенського духовно-просвітницького центру при підтримці Кіровоградської єпархії УПЦ.
Програма розрахована на юного глядача віком 7-12 років і їх батьків та спрямована на популізацію у середовищі дітвори християнських цінностей, здорового способу життя та ознайомленню батьків з основами правильного формуванню творчого та фізіологічного розвитку діток.

З передачами можна ознайомитися на сайті Кіровоградської єпархії УПЦ та в ефірному просторі телеканалу TTV (програма виходить щонеділі о 20:30).

 


 

 

 


 

Щонеділі, після пізньої Божественної літургії, при Спасо-Преображенському Кафедральному соборі проводяться катехізаторські курси для дорослих. Заняття відбуваються з наступних дисциплін: вивчення Священного Писання Нового Завіту, історія релігій, аскетика, догматичне богослов’я.

 


 

 

    

Щодо перейменування міста Кіровограда


 
 

Центр заснований керівником єпархіального відділу Благодійності і соціального служіння протоієреєм Андрієм Бобриком та психологом Аксеновою Тетяною Вікторівною для безкоштовної психологічної підтримки та помочі прихожан, які цього потребують.
Телефони для довідок: 095-44-57-406 - Тетяна Вікторівна (психолог);
097-675-09-72 - священик Андрій Бобрик.

 ПРАВОСЛАВНИЙ ТЕЛЕФОН ДОВІРИ
Кіровоградської єпархії


МТС (095)114-24-29
Київстар (097) 096-54-56
Life:) (063) 253-54-31

Телефон працює з 9:00 до 19:00

 


 

 

 



Икона дня








Вопрос священнику


Публикации

 

Свящ. Андрій Афанасенко
"Весна духовна"
 

 Протд. Роман Мельник
«На реках Вавионских» - жалобная песня иудеев о вавилонском плене или наша покаянная песнь о своих грехах?

 

Прот. Димитрий Литвинов
Психология монашества

Протд. Іоанн Ганчин

Протд. Роман Мельник
Естественный нравственный закон в святоотеческих творениях

Прот. Андрій Бобрик
 
Анафема – прокляття чи власне зречення Христа?
   

Священик Віталій Ігнатєв

Філософський аналіз категорій "особистість" і "духовність"

Протд. Роман Мельник

Психонасилие - главная проблема деятельности деструктивных тоталитарных сект

Ієромонах Зосима (Город)

Важливість посту для християнина

Ієромонах Зосима (Город)

Сім слів Спасителя на Хресті

   

ДЕФИЦИТ ВЕРЫ КАК ГЛАВНАЯ ПРОБЛЕМА СТОЛЕТИЯ 

Видеоинтервью с Высокопреосвященнейшим Иоасафом, архиепископом Кировоградским и Новомиргородским в интернет-проекте «Платформа-ХХI» аналитического портала stepup.press

 

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ Високопреосвященішого архієпископа Іоасафа про молитви за воїнів, які виконують свій військовий обов\'язок на Сході України та про духовну опіку їх родин

Архієпископ Іоасаф: "Божу Церкву неможливо «організувати» – вона створена Самим Господом Іісусом Христом та існує на нашій українській землі з часів великого рівноапостольного князя Володимира"

   
  ІНШІ ПУБЛІКАЦІЇ
   
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Информация


Бажаючі надати благодійну допомогу для будівництва Єпархіального Управління та недільної школи можуть перерахувати кошти на наступний рахунок: УПРАВЛІННЯ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ЄПАРХІЇ УПЦ
р/р 26004022023801 в АТ «Альфабанк» МФО 300346 ЄДРПОУ 23091904


Через систему Webmoney:
в UAH U271360105194
в USD Z143311235579
в EUR E397085844317
в RUS R339121429457

ФОТОГРАФИИ СТРОИТЕЛЬСТВА



Наши баннера:
Кировоградская Епархия

Кировоградская Епархия


Locations of visitors to this page







Патриархия.RU





Свято-Успенский храм

Золотое Шитье

Офіційний сайт Київської Митрополії Української Православної Церкви

Важливість посту для християнина

 

Тривають дні Святої Чотиридесятниці – період, котрий готує віруючих до днів Страстної седмиці, що вводить у радість Світлого Христового Воскресіння.
Сьогодні піст не є суто християнською практикою. Пости існували з глибокої древності і до цих пір існують в інших релігіях. Тепер люди обмежують себе у їжі з найрізноманітніших причин, включаючи навіть політичні. Однак, християнський піст має свої біблійні передумови і його значення розкривається перш за все через внутрішній зв’язок двох біблійних оповідань, що містяться на початку Старого та Нового Завітів.
Суть першого полягає в тому, що Адам став першим «порушником посту» – він з’їв заборонений плід. Друге важливе тим, що Христос, будучи Новим Адамом, розпочинає Своє суспільне служіння із посту в пустелі. Згідно Євангелія від Матфея, Господь «…постившись 40 днів і 40 ночей, наостанку зголоднів» (Мф. 4:2). Адам, будучи спокушений дияволом, спокуси не витримав. Христос навпаки – спокусу відкидає. Наслідком падіння Адама було вигнання із раю і смерть. Плоди перемоги Спасителя – знищення смерті і наше повернення в рай. Таким чином, піст – це не просто традиція або звичай. Піст дуже глибоко пов’язаний із таємницею життя і смерті, спасіння і погибелі, так як історія гріхопадіння прародителів – це історія, пов’язана з їжею.
Безсумнівно, їжа дарована людині як засіб для підтримки у ній життя. Але в той же час це життя повинно було проходити під знаком найтіснішого єднання з Богом. Один із вчителів Церкви говорить, що їжа – це та ж сама Божественна любов, котра просто стала їстівною. Забезпечуючи життєдіяльність людини, їжа тим самим сприяла її духовному вдосконаленню і обоженню. За вченням святих отців, трагедія Адама полягала в тому, що він став розглядати їжу в її відриві від Творця. Вкушаючи заборонений плід, він у той же час мріє стати незалежним від Нього. Адам підмінив свою віру в Бога вірою у саму їжу, в те, що вона сама по собі може зробити його богом. Відкинувши життя, запропоноване Творцем, Адам вибрав життя, запропоноване дияволом: їсти, щоб жити і жити, щоб їсти. «Хлібом єдиним» – під таким знаком розпочалося життя людини після гріхопадіння. Місця для Бога таке життя вже не залишало.
Однак Господь Іісус Христос, за словами ап. Павла, став Новим Адамом: «Як в Адамі всі помирають, так у Христі всі оживуть» (1 Кор. 15:22). Тому, «…як злочином одного всім людям осудження, так правдою Одного всім людям виправдання до життя» (Рим. 5:18). Син Божий приймає людську плоть, щоб знову повернути людину до життя з Богом і поєднати її з Творцем. Тому цілком природно, що Своє земне служіння Спаситель розпочинає із 40-денного посту в іудейській пустелі.
В середовищі іудеїв, поститись – означало не просто стримуватись від певного роду їжі, як прийнято у нас сьогодні. Піст у Старому Завіті – це всеціле обмеження себе у їжі, питті та шлюбних стосунках. Як правило, такі пости були одноденними, тривали вони від світанку до заходу сонця двічі на тиждень – по вівторкам і четвергам. Саме таким постом підносив себе гордий фарисей у відомій євангельській притчі (Лк. 18:10-14). В особливих випадках піст в іудеїв міг тривати до трьох днів. Так постилась іудейка Есфір перед доленосним для себе рішенням щодо спасіння іудейського народу (Есф. 4:16). Такий же трьохденний піст наклав на себе ап. Павел після того, як пережив епохальну для себе зустріч із Христом по дорозі в Дамаск (Діян. 9:8-9). У Біблії є також згадки про семиденні та трьохтижневі пости. А ось сорокаденний піст вважався особливим подвигом. Його накладали на себе лише одиниці із єврейського народу, і лише ті, хто вступав в особливі таємничі стосунки з Богом. Так постився Мойсей на горі Сінай, коли готувався прийняти від Господа скрижалі з десятьма заповідями, та пророк Ілля перед зустріччю з Богом на горі Хорив (3 Цар. 19:8). Так само постився і Господь Іісус Христос перед тим, як звершити діло спасіння роду людського. Як свідчить євангеліст Матфей, Спаситель «…постившись сорок днів і сорок ночей, наостанку зголоднів» (Мф. 4:2). Голод – це такий стан, коли людина повністю залежить від їжі. Це означає, що за її посередництвом дияволу найпростіше приступити до людини. Двічі він це робив. Перший раз у раю, коли спокушав Адама, а вдруге – в пустелі, коли приступив до Христа. І в раю, і в пустелі сатана спокушає одними і тими ж словами: їж, бо твоє життя і твоє щастя залежить від їжі. Адам повірив і став їсти. Він поставив себе у залежність від «хліба єдиного». Спаситель навпаки – відкинув цю спокусу і сказав, що «…не хлібом єдиним житиме людина, а всяким словом, що виходить з уст Божих» (Мф. 4:4).
Таким чином, Господь Своїм пісним подвигом покладає початок відновленню правильних стосунків між Творцем і людиною, порушених Адамом. Це такі стосунки, коли «хліб наш насущний» вже не віддаляє нас від Бога, а навпаки – укріпляє. Як наслідок, дещо із того, що ми вкушаємо, вже стало «їжею безсмертя» – Тілом і Кров’ю Господа Іісуса Христа. Якщо дияволу в свій час вдалося переконати людину в тому, що її справжнє життя залежить від їжі, то піст викриває цей обман. Адже перша перемога Спасителя над дияволом звершена тоді, коли Він постився. Пізніше Господь скаже, що перемогти диявола можна «лише молитвою і постом» (Мф. 17:21).
Тому піст для християн – це справжня дієва боротьба проти того, кого Спаситель назвав «князем світу цього» (Ін. 14:30). Якщо людина, за прикладом Христа, обмежує себе у їжі і за посередництвом молитви перетворює своє самообмеження у джерело духовної влади і перемоги, тоді вона стає по-справжньому Христовою, і тоді від того великого обману, навіяного дияволом ще в раю, дійсно нічого не залишається.

 

Керівник Місіонерського відділу
Кіровоградської єпархії
ієром. Зосима (Город)