Актуально


Кіровоградська єпархія УПЦ у Фейсбук


Цикл практикумів, присвячених православній молитовній традиції: "Господи, навчи нас молитися!" (АНОНС)


 
 
СВІТЛО ПРАВОСЛАВ’Я 

 

 

Випуск 21 від 27 березня 2020 року
Тема передачі: коронавірус та церковне життя під час карантину

 

У випусках докладно розглядаються теми і питання, що відносяться до розділу християнського богослов’я, в якому вивчаються і доводяться основні істини християнської віри. В класичній богословській системі цей розділ називається основне богослов’я або апологетика. 


"СВЯЩЕННА МОВА МОЛИТВИ"

 

 

Випуск 3-й від 27.10.19.

 

Тема: "Тексти Божественної літургії"

 

Цикл бесід під назвою «Священна мова молитви» ознайомить глядачів з появою та розвитком церковнослов’янської мови, а також допоможе краще зрозуміти Священне Писання та православне богослужіння. Програма стане корисною для всіх, хто бажає розкрити для себе усю глибину та красу церковнослов’янської мови як живої мови Божественної літургії і молитви усіх слов’ян, що сповідують Православ’я. 

АРХІВ ПРОГРАМИ 

(Плейліст 49 уроків церковно-словꞌянської мови)


 

Телепередача

 

"Глас православний"   

 

 АРХІВ ПРОГРАМ 


Фільм приурочений ювілею єпархії

 

"Кіровоградська єпархія УПЦ. 70 років"

 


 

 

 

 

 

Щонеділі, після пізньої Божественної літургії при Спасо-Преображенському Кафедральному соборі проводяться катехізаторські курси для дорослих. Заняття відбуваються з наступних дисциплін: вивчення Священного Писання Нового Завіту, історія релігій, аскетика, догматичне богослов’я.

 


 

 



Додатково








Вопрос священнику


Публікації

 

   

Чудесна історія одного воїна ЗСУ - прихожанина Кіровоградської єпархії УПЦ

 

Ієрей Андрій Савельєв
Розкол в розколі - це одинокий випадок чи всім відома неминучість?

Прот. Євгеній Назаренко

Історичні дані про день заснування фортеці в честь святої праведної Єлисавети

Протд. Іоанн Ганчин

Протд. Роман Мельник

Естественный нравственный закон в святоотеческих творениях

Прот. Андрій Бобрик
 
Анафема – прокляття чи власне зречення Христа?
   

Диякон Василій Лапко
Давньоруська література XI-XIII століть як джерело вітчизняної церковної історії

Священик Віталій Ігнат’єв

Філософський аналіз категорій "особистість" і "духовність"

Протд. Роман Мельник

Психонасилие - главная проблема деятельности деструктивных тоталитарных сект

Ієромонах Зосима (Город)

Важливість посту для християнина

Ієромонах Зосима (Город)

Сім слів Спасителя на Хресті

   
 

 

 

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ Високопреосвященішого архієпископа Іоасафа про молитви за воїнів, які виконують свій військовий обов'язок на Сході України та про духовну опіку їх родин
   
   
  ІНШІ ПУБЛІКАЦІЇ
   
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Інформація


Бажаючі надати благодійну допомогу для будівництва Єпархіального Управління та недільної школи можуть перерахувати кошти на наступний рахунок:
УПРАВЛІННЯ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ЄПАРХІЇ УПЦ АТ «Альфабанк»
UA 933003460000026004022023801
МФО 300346 ЄДРПОУ 23091904


ФОТОГРАФИИ СТРОИТЕЛЬСТВА



Наши баннера:
Кировоградская Епархия

Кировоградская Епархия


Locations of visitors to this page








2018 укр

ПАСХАЛЬНЕ ПОСЛАННЯ
Високопреосвященнішого Іоасафа
митрополита Кіровоградського і Новомиргородського
духовенству, чернецтву і всім вірним чадам
Кіровоградської єпархії
Української Православної Церкви

 

«А Христос помер за всіх, щоб живущі вже
не для себе жили, але для Померлого за них і Воскреслого» (2 Кор. 5:15)
 
Возлюблені у Господі всечесні пастирі і диякони, боголюбиві іноки та інокині, дорогі браття та сестри!
У «цей наречений і святий день», коли Церква Христова смерті святкує умертвіння, пекла зруйнування і початок нового вічного життя, з радістю і духовним піднесенням звертаю до вас життєстверджуюче вітання: 
ХРИСТОС ВОСКРЕС!
Крізь роки і століття звучить це пасхальне свідчення, котре являє торжество нашої віри, тому що «якщо Христос не воскрес, то й проповідь наша марна, марна і віра ваша» (1 Кор. 15:14), – говорить святий апостол Павло. Вість, почута вперше кількома жінками біля порожнього Гробу, з якого повстав Господь, залишається невичерпним, завжди оновлюючим натхненням для тисяч і мільйонів людей!
До пришестя у світ Сина Божого протягом тисячоліть покоління за поколінням змінювалися на землі люди, але без відповіді залишалося все те ж таємниче запитання, що міститься у книзі Іова: «Як помре чоловік, то чи буде він знову жити?» (Іов 14:14). І з глибоким сумом говорила людина сама до себе: «Відійду, – і вже не повернуся, – до краю темноти та смертної тіні, в країну мороку» (Іов 10:21-22). Але люди не могли змиритися з думкою щодо своєї безутішної посмертної участі. З надією на воскресіння звернений до неба крик праведного страдальця Іова: «Я знаю, що мій Викупитель живий, і останнього дня Він підійме із пороху цю шкіру мою, яка розпадається, і з тіла свого я Бога побачу» (Іов 19:25-27). У пророка Ісаї відчувається вже ясна впевненість у майбутньому воскресінні: «Оживуть померлі Твої, повстануть мертві тіла! ... земля віддасть мертвих» (Іс. 26:19). Пророк Осія з дерзновінням звертається до самої смерті і безбоязно викликує: «Смерть! Де твоє жало? Пекло, де твоя перемога?» (Ос. 13:14).
І ось, нарешті, сталося те, до чого так прагнув світ і все Боже творіння, про що свідчило Писання і звіщали пророки, про що молилися праведники і на що надіялися всі, хто чекав звільнення від влади смерті. Збулися слова богодухновенного псалмоспівця Давида: «Ти не залишиш душі моєї в шеолі і не даси святому твоєму побачити тління» (Пс. 15:10). Звершилося те, що було визначено в Предвічній Раді Святої Трійці – Син Божий Єдинородний, Котрий втілився і став людиною, повстав із гробу, зруйнувавши узи смерті! Нетлінне, божественне Світло засяяло від Живоносного Гробу Воскреслого Христа, щоб «просвітити кожну людину» (Ін. 1:9) сяйвом вічного життя. «Воістину священна і достойна всякого торжества ця спасительна і світлосяйна ніч, – викликує святий Іоанн Дамаскін, – провісниця світлоносного Дня Воскресіння, в котру Вічне Світло для всіх засяяло у плоті із гробу» (Пасхальний канон, пісня 7, тропар 3).
Господь наш Іісус Христос Своїм Хресним подвигом остаточно зруйнував стіну між Богом і людиною. Винуватець всякого зла і ворожнечі, ворог спасіння людини диявол переможений воскреслим Христом і смерть вже не панує над людиною. Святий праведний Миколай Кавасила пояснює це так: «Оскільки люди трояко були віддалені від Бога – природою, гріхом і смертю…, то Спаситель зробив усе, щоб вони істинно зустрілися і поєдналися з Ним, знищивши все те, що перешкоджало цьому: одне – долучившись людству, інше, померши на Хресті, останню ж перешкоду – тиранію смерті – Він зовсім вигнав з природи, воскреснувши». Таким чином, Пасха є перемога над останнім ворогом – смертю (1 Кор. 15:26). Вона – тріумф у боротьбі за возз’єднання людини з Богом, і тому є для нас святом із свят і торжеством із торжеств.
Долучившись до Божественної благодаті Христа Воскреслого, нині кожен із нас покликаний, за словами ап. Павла, до боротьби з гріхом, до святості і Богоуподібнення: «Якщо ви воскресли з Христом, то шукайте горнього, де Христос сидить праворуч Бога; про горнє помишляйте, а не про земне ..., скинувши вітху людину з ділами її, та вдягнушись в нову, яка оновлюється в пізнанні за образом Творця її» (Кол. 3:1-2, 9-10). Разом зі святителем Григорієм Богословом звертаюся до всіх із закликом: «Уподібнимось Христу, бо і Христос уподібнився нам ..., став людиною для нас. Він сприйняв гірше, щоб дати краще; зубожів, щоб нам збагатитися Його убозтвом; прийняв образ раба, щоб нам отримати свободу; зійшов, щоб нам піднестися; був спокушений, щоб нам перемогти; зазнав приниження, щоб нас прославити; помер, щоб спасти; вознісся, щоб привернути до себе долу лежачих у гріховному падінні» (Слово 1 на Пасху).
Будемо пам'ятати про те, що віра в благу звістку Воскресіння Христового може сьогодні стати чи не єдиним джерелом миру і злагоди в суспільстві, здатним примирити ворогуючих, об’єднати розділених, втішити знедолених, навернути заблудлих, спонукати нас до справжньої миротворчості та щирої братерської любові. Тому наповнимо ці святкові дні не тільки добрими традиціями Великодня, але й ділами милосердя і любові по відношенню до наших ближніх, пам'ятаючи слова Спасителя: «По тому пізнають усі, що ви учні Мої, якщо будете мати любов між собою» (Ін. 13:35). Натхненні радістю пасхального торжества, будемо щедро ділитися з оточуючими і один з одним своєю увагою і турботою.
Молитовно бажаю всім вам, возлюблені отці, браття та сестри, духовної радості та втіхи у Воскреслому Господі Іісусі Христі! Хай немеркнуче світло Воскресіння Христового, котре преображає вітхе в нове, повертає від смерті до життя, виводить із рабства в свободу, супроводжує нас на життєвій ниві, щоб нам «ходити в оновленому житті» (Рим. 6:4) і, таким чином, насититись благодатними дарами пасхальної вечері, завжди прославляючи Бога вічно живими словами:
 
ХРИСТОС ВОСКРЕС!
ВОІСТИНУ ВОСКРЕС!
 
 
Божою милістю, смиренний
+ Іоасаф
митрополит Кіровоградський і Новомиргородський
Пасха Христова
2018 р.